Rabu, 31 Mac 2010

"anjing menyalak"

Satu petang yang cerah keadaan cuacanya...
aku besiap-siap untuk balik, hari tu aku kena balik awl
coz sepupu aku tumpang aku, so kena la blik awal sikit.

Semasa perjalanan balik aku dengan sepupu aku nie senyap je...
lagi pun masing-masing pun penat, so malas nak borak..
dengan bunyi angin dan enjin yang bising menghalang kani untuk berkomunikasi di atas moto.

Perjalanan pulang pada petang itu terasa amat memenatkan...
tapi aku rase lega sedikit sebab bukan aku yang drive moto, huhuhuh...
aku pun duduk la menyanyi-nynyi kat belakang sepupu kau 2, bosan kot...
tambahan pulak perjalanan balik kami teramat la jauhnya...
sebab aku dengan sepupu duduk kat kota damansara, jauh tu...

Sesampai nya di 1 persimpangan di sungai besi,
berhampiran kilang "ajinomoto"...
kami berhenti kerana lampu isyarat menunjukan isyarat untuk berhenti.

Sebaik je motor berhenti aku pun borak-borak la dengan sepupu aku..
tiba-tiba mate aku terpandang la sesuatu yang berbulu,
di dalam sebuah kereta di sebelah kanan hadapan kami...

Rupa-rupa nye ade seekor anjing kat dalm kereta tu...
aku pun cakap la dengan sepupu aku tu...

"ade anjing kat dalam kerata"
"mane"
"tu"

Maka aku dengan spupu aku pun tengok je la anjing tu...
tiba-tiba anjing tu nampak aku dengan sepupu aku pandang ke arah die...
dengan tak semena-mena anjing tu menyalak ke arah aku dengan sepupu aku.
tekuejut aku, elok je anjing tu menyalak lampu pun betukar hijau...
kitong pun meneruskan pejalanan..
aku dengan sepupu aku glak je.

Dalam hati aku mesti anjing tu cakap..

"ape pandang-pandang.."

bodoh betol la, cam pelik je tengok anjing dalam kereta...
huhuhuhuhuh....~~~~





JaNgAn JaDi SePeRtI aNjInG...

Tiada ulasan:

Hazri dan Sue

Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers