Selasa, 23 Mac 2010

cuaca hari ini " hujan"


Hari nie aku tak la busy sangat, tambahan pulak kerja aku banyak dah selesai so boleh la relex-relex layan mysoju ( himpunan cerita-cerita korea, jepun dan taiwan ). Kadang-kadang ade jugak tolong bos faks surat biase la yang tu kerja rutin.

Hari nie cuaca tak panas sangat tapi dalam ofiss aku tetap sejuk macam biase, mane tak nye aircornd nye dorng letak paling sejuk dah la aku duduk betol-betol tempat yang senang kene aircornd dah la hari-hari aku pakai sweater boleh kate tak lekang la...huhuhuhuh.

Ermmmmm...cuaca sekarang tak menentu, kejap panas kejap redop, kejap pulak hujan...biase hujan waktu petang la, time aku dah nak balik or time aku dalam pejalanan balik la baru hujan..ish..ish..ish...leceh-leceh.

Aku bukan nak merungut ( sorry kalau salah eja...huhuhuh ) tapi letih la kalau balik dalam hujan aku nie dah la pempuan segan bile orang tengok, aku pulak jenis kalau hujan memang takan berenti punye sebab aku fikir balik nanti nak mandi jugak so aku pun redah saja hujan tu basah pun basah la janji cepat sampai.

Selalu gak aku kene bahan dengan budak-budak ofis aku psal balik dalam hujan macam-macam gelaran gak la yang aku dapat...huhuhu, tapi lantak la ape aku pedulik aku punye badan A.A.k
( ada aku kesah ).

Sekarang nie kat luar ofis aku tengah hujan mintak-mintak nak balik kang reda la hujan nie, macam semalam sempat gak aku balik seblom hujan tu pun nasib baik kat rumah dah hujan dulu jadi aku xde la basah balik semalam dah la baju hujan tak bawak, nasib sweater wane hitam tak la perasan sangat kalau basah sekali pun.

Cuaca pada zaman sekarang nie memang tak menentu mane tak nye semuanya die sebab kan pemansan global..banyak pembakaran terbuka la asap kenderaan la macam-macam lagi la, tu la yang buat kan cuaca tak menentu tu.

Time hujan cam nie kalau tisor memengg best, memang aku tak nak bangun rase nye..huhuhuh. Kalau main hujan pun Best jugak cam zaman budak-budak dulu...lagi-lagi kalau banjir, tapi mak aku marah die cakap bahaya peh tu air tu pulak kotor dan macam-macam lagi la, tapi bile fikir balik memang betol pun sebab air tu datang dari longkang...Eeeeeee.

Kejap ye ade orang hantar surat pulak...( hujan-hujan la nak hantar surat...), OKEY dah...
ermmmm...kat luar still hujan lagi tapi renyai-renyai je ok la tu, jap lagi boleh la balik, kalau hari-hari macam nie aku rase mau la malam je aku balik sementara nak tunggu hujan berhenti.

Mak selalu pesan " pakai baju hujan tak de la basah teruk sangat" tapi aku malas, lagi pun pakai ke tak pakai ke aku tetap basah mane tak nye kalau dah baju hujan 2 pun dah koyak-koyak plastik dalam nye ...ermmm.

Ade lagi setengah jam nak balik, so aku nak tengok dulu :boys over flowers" aku nie setakat mane yang moleh tengok....sambung lagi esok k....daaaaaa.



Ape-ape je asal kan aku bahagia dengan cara aku (^_^)

2 ulasan:

farwalis berkata...

siapa gelar kau macam2???


kuaja betul!! meh sini aku tampar!

mitsue berkata...

haaaaa...ko tolong tampar kan diri ko untuk aku boleh...huhuhuhu.

Hazri dan Sue

Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers