Selasa, 10 Mei 2011

2 berita sedih... 1 berita gembira....

Ok, Memula aku nak cerita pasal berita sedih dulu....

1st news, lutut kiri still xbaik lagi setelah hampir 3bulan eksiden tu berlalu [eksiden bulan 3 ari tu] dan di tambah pulak dengan buku lali teseliuh pulak, yang tak paham nye. dekat buku lali nie dah dekat 10x teseliuh nye sejak kali petama kena hari tu [ape hal la dengan kaki aku nie]. So sekarang kaki aku dua2 belah dan kondem, sedih giler, sakit lagi. [ bila la nak baik nie....=( ]


Ini telah menjejas kan prestasi aku untuk berjogging, mak dengan ayah pun dah bising pasal kaki aku nie tak baik2. tah la, bukan x urut tak balut. dah urut dah, balut pun dah. tapi antibody nie tak berapa nak power tu yang lambat nak baik tu. Kalau dalam bulan nie tak baik jugak terpaksa la aku pegi mengadap yang dipertuan doktor hospital sungai buluh untuk pemeriksaan seterusnya...heheheheh.


2nd, berita sedih yang nie semua dah sedia maklum, pada hari ini harga gula yang baru dah pun berkuat kuasa di pasaran. ini menyebabkan sesetengah pihak pengguna berasa tak puas hati dengan kenaikan tu. so berdasarkan pemerhatian kalau kita tengok kemungkinan besar harga makanan jugak akan naik, cuma cepat atau lambat je.

Agak2 la kan dengan kenaikan harga gula sebanyak 20 sen tu brapa juta la agak nya negara dapat kaut keuntungan ye ??? oke la, nak cakap banyak pun aku pnye subjek politik pun nyawa2 ikan tah kan idup tah kan mati.so kita pk2 sendiri la k, sebagai pengguna kita semua ada hak n pendapat masing2 kan.....hehehehe.


Ok Jom cite pasal berita baik pulak...

Setelah aku mengusha2 contact lens yang aku pekenan minggu lepas. akhirnya sampai jugak ke rumah dengan selamat, happy tak terhingga la katakan, peh nie begaya la kau dengan contact lens aku tu...heheheheh...tak kisah la orang nak kata ape pun yang penting aku nk praktis kan gaya ala2 mata bulat anak patung gitu...huhuh...

Aku tak sempat nk post pic lens aku tu pasal cable cam tetinggl kat opis pulak, so kalao sempat aku pos esok la k. tapi kalau ko rang nak tgk or nk oder ko masuk je kat sini lens kat dalam nie bagi aku murah2 la jugak n cantik2...yang aku pnye tu yang macam nie I.fairy pearl black catik x.

p/s : Ok la, aku xnk membebel panjang t korang mals baca. OK selamat berbloging ye..heheh ^_^.

4 ulasan:

Amoi MiyaSya berkata...

kesian nyer ! selamat sembuh la ye ??
oh ye , kiter ade blogshop lens :)
singgah la ye :)

http://miyasyablogshop.blogspot.com/

sue berkata...

ye ke..ok skrang jugak kite tgk...heheh

Anis Adila Aris berkata...

ala...cian die, kaki sakit.. takpe nanti sembuh la ye, jangn lasak sangat..

btw, selamat melawa dengan lens baru :)

sue berkata...

anis : ye, nasihat mcm mak kite je...heheheh....
tq =)

Hazri dan Sue

Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers