Khamis, 5 Mei 2011

CuPcAke!!

Untuk pengetahuan semua aku adalah seorang yang pemalas dari segi memasak dan jahit menjahit, tangan aku memang tak kreatif lansung.....(tp ade hati nk jadi art & designer)hhehee.. biase la orang kata kite kne ade cita2 walaupun bende tu xpasti n mungkin xkan jadi(ade ke orang ckp cam lat aku.??)..heheheh.

One day, kat opis yang macam biasa la kerja tak banyak mana pun berintenet yang lebih dari kerja, sebab kami nie pekerja cemerlang...heheheh...aku kejap bukak facebook kejap layan you tube and macam2 la yang aku buat, last2 smpai dah xde benda nak buat aku pun tepikir?? jommmm..kite tgk resepi2 (malas masak ti ade hati nk tgk resepi =p)makan...hurmmm..yum2....heheheh

Ehhhh, sini2 tak bih cite lagi nie........so jap nk pikir......^_^, jommm kite wat cupcake......WOW, SEDAP NYE.....cari punye cari jumpa lah resepi cupcake paling mudah nak buat....tiba-tiba???? ape kate besday pakcik hazrie (my boypren) kite buat cupcake kasi die nak...heheheh, yessss, nie la masanye...^__^

So nak dijadikan cerita, tercatat lah dalam sejarah kehidupan terulung anak pacik johari nie(sape ye?? aku lah 2..hehe) membuat cupcake, tak penah dibuat seumur idup aku nk buat kan cake untuk orang..heheheh.....aku pnye excited tu tak payah cerita laa...

Tiba masa membeli barang nak uat cupcake, perghhhh.....kalau boleh degan kedai2 aku nk angkut masuk troli nak pegi bayar...hahahahaha....semua benda aku beli padahal kat rumah ade je bahan nye, tp gatal nak beli jugak...1st time la katekan...heheh..

Manakala pn.yati (mok den) pulak aku lantik die sebagai tenaga pengajar dan pendorong aku...hehehehehe........ermmmmm....mesti korang dah bosan kan baca cerita aku yang panjang bejela nie kan...hehe, aku pun sebenaye mals nak menaip panjang2 tp tagan aku nie tak nak berenti dari merepek...heheheh...harap korang besabar ye....T__T

Ok, kite teruskan kembali...heheheh....malas nak panjang cerita jom tengok ape daj jadi dengan cupcake aku k....heheheh...malu la nk tunjuk...=P

Tadaaaa........

*
*
*
*

cupcake sebelum masak...nyummm2!!
*
*
*
cupcake selepas siap dikukus..nyummyy!!
*
*
*
kalua nak resepi mintak je... cewaahhhh, macam pro je...heheh ^__^

p/s : usaha tangga kejayaan.......see, menjadi jugak cupcake cip coklat aku, walau pun rupa xcantik tp rase sedap tau...heheheh ecehhh, puji diri sendiri pulak..^___^.

2 ulasan:

Anis Adila Aris berkata...

macam sedap je cupcake tu, nak satu leh...

sue berkata...

: mesti lasedap...meh dtg umah sue buat kasi mkn...hihihi..

Hazri dan Sue

Daisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers